miercuri, 29 noiembrie 2017

Florin Chirculescu şi Ema Cojocaru, despre cărţi şi biblioteci



De peste 40 de ani întreţin cu cărţile o relaţie asiduă de dragoste şi respect, aşa încât, în timp,  am strâns şi eu  o bibliotecă, împărţită deja în trei locuinţe:  acasă le ţin pe cele de care am nevoie pentru studiile mele,  dar şi cărţile pe care sunt sigur că le voi citi a doua oară, în apartamentul mamei îşi aşteaptă cuminţi rândul la lectură volumele şi albumele BD noi achiziţionate, iar la ţară am dus cărţile pe care nu sunt sigur că le voi mai citi vreodată (plus colecţiile de reviste, ziare, fanzine şi almanahuri).
De aceea urmăresc cu interes, de multă vreme,  rubrica „Bibliotecă de scriitor”, susţinută de Ema Cojocaru în paginile virtuale ale revistei on-line bookaholic.ro, în care scriitori – de multe ori necunoscuţi pentru mine – îşi prezintă biblioteca şi cărţile preferate. Citesc articolele (ilustrate cu fotografii) cu o anumită plăcere de… voyeur, să-i zicem, ca să văd dacă am aceleaşi gusturi ca autorii respectivi dar şi să ascult recomandările lor pentru noi descoperiri… literare.
Ieri am avut imensa bucurie să aflu de  pe bookaholic.ro că Ema Cojocaru a fost acasă la un scriitor pe care îl citesc de multă vreme, îl îndrăgesc şi, în timp, am devenit prieteni, cu atât mai mult cu cât împărţim amândoi pasiunea pentru cea de-a noua artă:  Florin Chirculescu, autorul a cel puţin două romane absolut  fabuloase,  Ne vom întoarce în Muribecca (pentru care a primit premiul Colin chiar săptămâna trecută) şi Greva păcătoşilor,  de  curând lansat de editura Nemira.

Vă invit  să citiţi  foto-interviul pe site-ul www.bookaholic.ro şi să descoperiţi portretul şi biblioteca unui om fascinant, unul dintre cei mai mari prozatori ai zilelor noastre.

Şi, pentru că suntem pe un blog dedicat benzilor desenate, ia uitaţi ce spune Florin Chirculescu despre pasiunea sa pentru literatura desenată:




„Îmi vine mai degrabă să recomand un gen care e depreciat la noi: benzile desenate, în care am găsit niște povești senzaționale. E una foarte tare, Partie de chasse (Partida de vânătoare), în care este vorba de miniștrii de externe ai țărilor comuniste, care se întâlnesc la o partidă de vânătoare în Polonia. Este una dintre cele mai profunde povești pe care le-am citit vreodată, despre putere, invidie și politică. Se întâmplă niște chestii care efectiv te zăpăcesc, îți pare rău că se termină. La noi, foarte puțini au auzit de ea, e scrisă de Pierre Christin și ilustrată de Enki Bilal. E o carte pe care aș vrea să o citească cât mai mulți oameni. Din păcate, la noi s-a pierdut piața de bandă desenată, apar doar titluri celebre, gen Maus. Banda desenată americană cu supermani și spidermani nu prea-mi place, nimic nu mi se pare că echivalează banda desenată francofonă – că-i belgiană, că-i franțuzească… Ea are farmecul maxim pentru mine.”




Niciun comentariu: