duminică, 14 august 2016

Augustin Popescu – portretul unui autor român de benzi desenate



(în câteva cuvinte şi cinci albume franţuzeşti)


Foto Claire Wallaert
S-a născut la Buzău,  pe 14 august 1980,  fiind fratele lui Dan Popescu, un alt autor BD român binecunoscut în Franţa. A crescut, precum două generaţii de români pasionaţi,  cu revista Pif. 
Zorro loveşte din nou, editura Corint

Talentat la desen,  colaborează ca ilustrator cu editurile  Corint şi Erc Press.




Dornic să publice benzi desenate, prospectează împreună cu fratele său  piaţa franceză şi, din 2006, începe colaborarea cu editura Soleil.
 

Astfel, în ianuarie 2008, la standul editurii Soleil de la Festivalul Internaţional al Benzii Desenate de la Angouleme,  dă dedicaţii pe proaspătul său album Les carnets secrets de Vatican - Tombée du ciel, scenariu de Novy, apărut în colecţia „Les Secrets de Vatican”.
În paranteză trebuie spus că această colecţie s-a creat pe munca a trei desenatori români: Augustin Popescu, Dan Popescu, Cristian Păcurariu. 


În acelaşi an 2008 Augustin Popescu  demarează colaborarea cu scenariştii Jarry şi Richemond la seria medieval-esoterică La Rose et la Croix, semnând desenele la trei albume:  
2009 -  La loge de Vienne
2011 – La couronne de Prusse
2013 – L`Arcane.
  

    
 În 2015 Augustin Popescu desenează albumul Nikolai, din seria Les Maîtres Inquisitors, scenariu Jean-Luc Istin.



Participă, de asemenea, ca ilustrator, la art-book-urile Soleil Guerrières Celtes şi Les fées. În 2012 Augustin Popescu se stabileşte în Franţa, la Roubaix.

În anul 2008 am cumpărat, la Paris  sau Bruxelles, albumul Tombée du ciel. Bucuros peste măsură să văd în sfârşit un album desenat profesionist  de un autor român, am intrat în contact cu editura Soleil, de unde am primit adresa de e-mail a celor doi fraţi.
Le-am scris şi cum mi-au răspuns m-am urcat în tren şi am plecat la Buzău, să mă întâlnesc cu ei. Am petrecut  o după amiază unică în compania celor doi fraţi talentaţi şi incredibil de modeşti.
Am scris despre ei în revista Argonaut şi, împreună cu arhitectul Mati Botezatu, i-am invitat la Salonul BD de la Iaşi, în anul următor.
Când citesc albumele lui Augustin şi Dan Popescu, sunt mândru că sunt român!

La mulţi ani, Augustin, şi la cât mai multe albume franţuzeşti  !
(cu care să-i încânţi şi pe fanii români francofoni,  care îţi cumpără albumele în mod regulat)

Autograf desenat pe pagina de gardă a albumului Les carnets secrets de Vatican - Tombée du ciel



Niciun comentariu: