vineri, 14 februarie 2014

Marian Coman despre proiectele editurii HAC BD



În revista SF on-line ARGOS, din decembrie 2013, am găsit un interesant interviu cu scriitorul SF şi scenaristul seriei BD Harap Alb continuă, Marian  Coman,  din care am spicuit pentru dvs. intrebările şi răspunsurile cu privire la colaborarea autorului cu revista HAC.
Merită însă citit întreg interviul, în paginile revistei Argos care, aşa cum ştiţi, esta una dintre preferatele noastre. 





De maine, HAC nr 9, in toate chioscurile bine aprovizionate din Romania
Horia Nicola Ursu: Te-ai alăturat superbului proiect Harap Alb continuă, în calitate de scenarist. Prin ce diferă scrierea unui scenariu de o povestire?

Marian  Coman: Întîlnirea cu Mihai Ionașcu, Andrei Moldovan, Octav Ungureanu și ceilalți oameni din echipa HAC este lucrul cel mai fain care mi s-a întîmplat în ultima perioadă, din punct de vedere literar. Diferența dintre o povestire și un scenariu de bandă desenată este enormă, iar pentru mine a fost o mare provocare să mă apuc de treaba asta, cu atît mai mult cu cît nu am mai făcut ceva asemănător pînă acum. Nu am scris nici scenariu de film, iar singura piesă de teatru de care m-am apucat nu a trecut de primele zece pagini. Așa că am avut de explorat tehnici cu totul și cu totul noi. Însă mi-au fost alături băieții din echipă și îmi place să cred că facem treabă bună. Sper tare mult că cititorii sînt bucuroși să citească noile aventuri ale lui Ștefan, zis Harap Alb, și ale prietenilor săi.

HNU: „Fluviul şoaptelor” e nuvela pe care o publici în HAC, în serial. Va fi doar o nuvelă sau o să devină în cele din urmă roman? Plănuieşti şi alte poveşti în universul HAC?

MC: Noi extindem continuu granițele universului Harap Alb continuă. Avem un time-line de milioane de ani, o hartă generoasă, personaje multiple și multe aventuri de descoperit. „Fluviul șoaptelor” evoluează către roman, e adevărat, iar Mihai, editorul HAC, și-ar dori să fie publicat la un moment dat în volum. O să vedem… Eu sînt pur și simplu fermecat să scriu la el, Haiganu (zis Ochilă), personajul meu principal, mă supune la încercări cu care nu m-am confruntat pînă acum. Fiindcă nu-i ușor să empatizezi cu un zeu care aude voci. Da, cred că or să fie și alte povești în universul HAC.

HNU: După un volum de povestiri, un roman, scenarii de bandă desenată şi o culegere de articole, care va fi următoarea carte a lui Marian Coman? La ce lucrezi acum?

MC: O colecție de povestiri cred că stă să se coacă. Fiindcă au început să se adune. Apoi, așa cum spuneam, lucrez la Fluviul Șoaptelor și la noi aventuri pentru Harap Alb. În lucru mai este un scenariu science-fiction pentru o nouă publicație de benzi desenate a Editurii HAC, însă nu știu exact cînd o să apară. 2014 s-ar putea să fie un an frumos.



Niciun comentariu: