miercuri, 24 aprilie 2013

CHIPĂRUŞ de la Moldova





Întotdeauna mi-am dorit să ştiu dacă  există bandă desenată şi în Moldova de dincolo de Prut. Şi iată că astăzi am aflat, datorită unei prietene din Suedia, care mi-a trimis această revistă de caricaturi şi umor din Chişinău.


În revistă găsim mai multe  benzi desenate (8 pagini din 28, plus stripuri de câte două casete) pline de ...humor moldovinesc. Acestea sunt desenate majoritar de  Margareta Chiţcatîi, dar şi de Alex Dimitrov, Sergiu Puică etc.
În continuare iată nişte mostre de artă secvenţială moldovenească.

(c) Margareta Chiţcatîi

(c) Alex Dimitrov

Revista a apărut în 2011 şi a fost tipărită în 10,000 de exemplare (!).
Nu ştiu dacă ea mai continuă să apară, s-ar putea ca şi în Moldova  minunile să dureze tot trei zile, ca la noi, în orice caz, revista Chipăruş reprezintă un adevărat regal de humor!

2 comentarii:

Donkeypapuas spunea...

S-avem iertare dar greşiţi. Revista a apărut mult mai devreme, în perioada sovietică, fiind publicaţia omolog a celei moscovite Krokodil. Dacă e serie nouă, atunci se schimbă situaţia.

Dodo Niţă spunea...

Prin anii 80 am avut in mana si cateva exemplare din revista sovietica Chiparus (scrisa cu chirilice!) cumparate chiar de mine de la Chisinau.
Nu publicau benzi desenate pe atunci.
Aceasta pe care o prezint acum se numeste de fapt si de drept Chiparus de la Moldova si a fost editata in 2011, dupa cum scrie si pe coperta. Dar eu de-abia acum am primit-o (via Suedia).