vineri, 21 decembrie 2012

GABRIEL – 60 de numere!





Din 1985 există în Belgia o asociaţie pentru promovarea benzii desenate creştine, CRIABD (Centre Religieux d’Info et d’Analyse de la BD) fondată de dl Roland Francart (vezi blogul său alături). Asociaţia organizează evenimente BD, participă la saloane şi festivaluri, acordă premii şi editează publicaţii precum revista Coccinelle sau infzinul Gabriel. In vara lui 1998, în trenul care ne ducea de la Bucureşti la Sinaia (ca-n Dl Goe)  pe Viorel Pîrligras, Felix M., Roland Francart şi subsemnatul, am hotărât înfiinţarea unei filiale locale, informale. Mai târziu au fost cooptaţi în asociaţie Călin Stoicănescu din Timişoara, Cristian Scăiceanu din Craiova, Adrian Barbu şi Gabriel Rusu din Cluj. Eu am fost însă singurul membru cotizant şi, pentru că în fiecare an particip (şi lucrez efectiv)  la activităţi ale asociaţiei în Belgia, Franţa sau Luxemburg, am fost ales de adunarea generală a CRIABD drept unul dintre administratorii săi.
Infzinul Gabriel apare trimestrial, într-un tiraj variabil între 600-1000 de exemplare şi informează cititorii săi nu doar despre activităţile asociaţiei ci, în general, despre toate apariţiile BD creştine sau cu valori umane. Am publicat şi eu articole în paginile sale,  despre BD-ul românesc dar  şi despre cel din Ungaria, Franţa sau Belgia.  De asemenea, am propus spre publicare şi au apărut în paginile publicaţiei,  benzi desenate tematice semnate de Călin Stoicănescu şi Viorel Pîrligras.
În ultimul număr am publicat articolul Jean Effel în România. Dar despre el în postarea următoare.

Niciun comentariu: